Smirran

Alla inlägg under augusti 2009

Av Marre - 31 augusti 2009 10:45



tiden går verkligen fort.

jag vet att jag konstant tjatar om det men den bara rusar och jag hinner inte riktigt med.

men fint väder idag iaf.

var uppe tidigt idag..skulle promenera till Vasaplan och hämta upp mitt lilla dagisbarn Pumba medan matte är i skolan.

nu ligger han i sin säng och snarkar väldigt gott. :)


hoppas verkligen att det dyker upp jobb snart.

visst är det väl skönt att vara ledig ett tag men..det är så fantastiskt mycket skönare att ha ett jobb och när allt bara flyter på.

sen blir nog nästa steg att kika efter ett hus.

kanske att hyra till en början..så man får känna på. det vore det bästa.

men..först och främst - jobb!


hittade förresten vääärldens sötaste lilla plattnäsa!

visst är den sööt? :)


Av Marre - 27 augusti 2009 12:19

idag har jag faktiskt inte gjort något alls.

bara slöat.

fortfarande lite medtagen sen den fruktansvärda förkylningen så därför går det inte i så många knop.

men det blir bättre o bättre iaf. :)


annars finns det inte så mkt att uppdatera om.

hösten kommer med stormsteg, jag skulle vilja ha massor av pengar så att jag aldrig någonsin behöver oroa mig igen, jag skulle vilja ha en alldeles egen liten chihuahua, jag skulle vilja jobba med nåt jag älskar, jag skulle vilja ha en bil som inte krånglar, jag skulle vilja ha familjen lite närmare, jag skulle vilja att alla runt omkring mig alltid får må bra...jag kan fortsätta i hundra år.

men hur går man egentligen tillväga för att kunna få jobba med det man verkligen brinner för och vill göra?

det är inte så lätt..

tänk att vakna varje morgon med ett leende på läpparna och tänka:

"yes!! fy fan va kul, jag ska jobba idag!"

jag lever väl långt ute i det blå men å andra sidan finns det ju faktiskt dom som har det så.

alltså är det ju ingen omöjlighet.


allt har sin tid så jag tror nog att det ordnar sig till slut.

mitt problem är att jag inte har så mkt tålamod.

jag vill att ALLT ska lösa sig NU och det ska blir PRECIS så som jag tänkt i huvudet. att misslyckas är livsfarligt! det går inte! jag ska göra allt perfekt o det ska funka utan problem.

Ja, som ni märker - I´ve got issues!

Så kan man ju inte leva..man måste ju tillåta sig själv att vara mänsklig. Annars bryter man ju ihop till slut.

Men sån är jag..jag förväntar mig inget från min familj, alla som lever runt mig..det är mig själv jag ställer alldeles för höga krav på. När det sen inte går så blir det precis raka motsatsen. Då stannar jag av helt.

Jag måste ju lära mig att hitta nån slags jäkla balans.

Kanske finns nån därute som vet vad jag menar..som fått "ordning" på sig själv.


Nu ska jag göra mig en kopp kaffe, sätta mig på balkongen och begrunda, ta en dusch och sedan göra någon nytta.

Här blir det ju inget gjort.


Jag tänkte avrunda med några bilder på den sötaste av dom alla söta.

Lilla Pumba som jag är dagmatte åt. En riktig sockerbit!

Av Marre - 25 augusti 2009 10:01

Det slog mig idag att det snart är september.

Vart tog hela sommaren vägen??

Vart tar tiden överhuvudtaget vägen?

Jag hinner inte med..faktiskt. Ju äldre man blir desto snabbare går det..av någon anledning.

Dessvärre är detta även tid som man aldrig, någonsin, ever again får tillbaka. Var och en har sitt egna timglas. När det runnit ut så har det runnit ut.

Men nu ska jag inte låta så pessimistisk..(även om det är sant) :)


Idag ska jag sätta mig och "rota igenom" arbetsmarknaden.

Se vad som kan finnas.

Inte så enkelt heller men skam den som ger sig.


Solen lyser idag. Märks att det börjar bli höst..jag älskar hösten!

Alla färger..den svala, friska luften, morgondimman som lättar efter hand..så vackert.

Av Marre - 23 augusti 2009 01:13

nu mår jag inte som en rak linje längre..för tillfället iaf.


men sjuk är jag iaf..fast baby är sämre. har varit riktigt dålig så hps jag inte får samma skräp.


imorgon (idag) är det söndag. då ska jag inte göra nåt. jo..vika tvätt. alltid kul. det var det roligaste jag visste när man skulle hjälpa mamma med det enoooorma tvättberget för en herrans massa år sen. :)

 älskar mina föräldrar. att dom orkat i alla dessa år! det är ett mirakel i sig.

just nu saknar jag mina syskon mkt. ni är dom bästa. :)


och lilla Jules som blivit så stor o börjat skolan. herregud!

min lilla bebis är hon fortfarande, fastän hon är hela 7½ år. :)

lite bilder på min raringar här nedan...sen insåg jag att jag inte har foton på mor, far och bror..kameraskygga så där måste man visa prov på djävulsk slughet för att få till ett kort. :p


time to hit the sack innan jag kraxar upp mina sotiga lungor.

må väl och dö inte i sömnen.


bajj!

Av Marre - 22 augusti 2009 23:36

ibland känner man sig som en rak, tråkig linje utan en skymt av livstecken.



tur jag har min älskling. han är den bästa. alltid underbar. <3

Av Marre - 21 augusti 2009 23:56

j*vlar så uselt jag mår. :/

Av Marre - 21 augusti 2009 16:23

idag har jag flängt halva dagen.

varit hos svärmor med Pumba och så var vi en sväng till Ersboda.

skönt att komma sig ut lite trots att jag är halvfebrig och med en j*vla hosta...blir trist i längden att sitta och inte göra nåt alls. :)

 tack o lov är lillvoffsen idealt sällis...jättesnäll o go. :)


måste sätta mig i soffan nu, tror jag..vaaarm!

Av Marre - 20 augusti 2009 08:09

idag är det mulet, grått och kallt. 8,7 grader!! :|

det är kallt.

jag tycker att hösten kom vansinnigt fort i år. visst kan det ju fortfarande bli varma dagar men..hösten kom fort.

nu ska jag strax diska, sen handla, sen hämta lilla vovven jag är dagmatte åt. kanske den minsta jag någonsin sett med sin vikt på 1,7 kg. men ack så jättesöt! :)

skönt med lite sällskap när baby jobbar.


ne, nu kanske jag borde få nåt gjort här. ska hinna dammsuga också innan jag ska åka kl. 9...trögstartad idag.

ska försöka bli bättre på att lägga upp bilder. har slarvat lite på den fronten. :)

 men en bild på vovven ser ni här iaf...så sjukt söt!!


..fortsättning följer... :)

Ovido - Quiz & Flashcards