Smirran

Alla inlägg under september 2009

Av Marre - 30 september 2009 22:55

nu är det kväll igen.

tycker tiden går så fort fastän jag inte har så mkt att fördriva den med. :)

imorgon ska jag som sagt vara på sjukhuset 8:40 så blir en tidig morgon..efter det blir det att hämta lillgrisen och sedan vara ute med honom en stund.


har faktiskt inte så mkt att uppdatera om just nu..försöker att vara en flitig "bloggerska" men ibland stannar det helt enkelt bara av. :)


nu ska jag göra mig en kopp te och vänta på att älskling kommer hem.

då blir det "göra-mig-livrädd-och-nojjig-och-tror-att-spöken-lurar-bakom-varje-hörn-film".

jag är skitlöjlig!

blir aprädd och törs inte ens sätta ner fötterna på golvet. ^^,

ja, herregud, vad man utsätter sig för. :)


be back tomorrow med "nytt & fräscht"!


godnatt!

Av Marre - 30 september 2009 17:45

Heejsan.


Hur har dagen varit?


Själv har jag haft en ganska mysig dag faktiskt.

Har busat med lilla Pumba, varit på djuraffären och gosat med kaniner och marsvin, åkte förbi älsklings jobb och sa hej och sedan bar det av hemåt för att äta lite god lunch..ost & skinkpaj blev det idag. :)

Har dessvärre inte fått så mkt gjort här hemma..jag skulle ju ta sista tvätten och allt men det får väl bli imorgon då.

Ska iväg imorgonbitti och röntga halsryggraden. Trodde det skulle dröja hundra år innan jag skulle få en tid med det gick jättesnabbt. :)


Åh, jag blev förresten alldeles kär i djuraffären idag!!

Alla dom små pälsbollarna som rände runt var så sjukt söta så jag tänkte sno med mig allihopa! :)

Ni som har kaniner resp. marsvin - vilket är bästa sällskapet?

Vad är alltså fördelen med att ha just en kanin/marsvin? :)

Länge varit inne på att jag skulle vilja ha en egen liten vovve men kan gärna tänka mig något av ovanstående också.


Så sätt igång och bomba mig med fördelar om varför just kanin/marsvin är det bästa! :)

Nu förväntar jag mig mååånga inlägg här!..för omväxlingsskull! ;)


  

Av Marre - 30 september 2009 10:00

Godmorgon!


Jag är så vansinnigt sugen på att skriva något men samtidigt så vansinnigt trött..jag får göra ett tappert försök och se om det kommer fram något vettigt helt enkelt. :)


Jag hade en riktigt trevlig kväll igår.

Min svåger och hans tjej kom förbi så vi laddade upp och spelade lite RISK.

Vinnaren efter första rundan - jag! ^^,

Många smarta drag och sen var världen min!

Väldigt kul eftersom jag är den sämsta av alla sjukt dåliga förlorare.

Andra rundan gick tyvärr inte lika bra..slutade i ett vredesutbrott ā la dampbarn..tur det går över snabbt. :)

Men det var trevligt iaf..som alltid.


Haft så svårt att somna nu igen under 2 nätter..legat vaken, och då menar jag klarvaken, länge och väl och inte somnat förrän kl. närmat sig 4 på morgonen. Jag kliver ju som tur är alltid upp mellan 8-9 för att inte vända dygnet men småjobbigt ändå. Men jag är ändå förvånansvärt pigg idag. Ska snart åka och hämta Pumba sen ska jag ägna lite tid åt tvätten så den blir klar.

Vidare har jag nog inget planerat faktiskt.


Har ni förresten läst inlägget om dom stackars hundarna i Calarasi?

Kom att tänka på att jag ska lägga upp en liten lista här på bloggen dit man kan vända sig om man är intresserad av att hjälpa en hund, katt eller vad det nu må vara.

Det finns ju väldigt många djurhem bara här i Norrland så jag tänkte att jag ska skriva ihop några stycken.

Tills att den är klar kan jag ju tipsa om respektive läns djurskydd. Där finns även mycket info att läsa samt att man kan bli stöttande medlem, jourhem, fodervärd osv.

Västerbottens djurskydd: http://www.djurskyddet.umea.com/

Hela landet:                    http://www.djurskyddet.se


Minsta man kan hjälpa till kan betyda mycket för resp. djurskydd.

Ni som köper djur från Blocket.se - var noga, framförallt när det gäller små hundar som t.ex chihuahua, att det finns veterinärintyg, stamtavla m.m då det är oerhört vanligt dels med lurendrejare men också med smuggelhundar.


Åh, gäsp, nu blev jag trött igen och hjärnan tycktes stanna av helt och hållet.

Krävs nog en kopp kaffe nu och sedan åka iväg en snabbis och hämta lillgrisen.

Som vanligt, så vore det roligt med lite åsikter, reflektioner m.m

Den här månaden har det ju varit ganska många läsare på min blogg så vore roligt att höra vad ni tycker. :)


Hörs lite senare!

Av Marre - 29 september 2009 17:13


Det finns så otaligt många djur som far illa överallt i världen.

Så många hundar och katter som avlivas p.g.a att ingen kan/vill ta hand om dom, ge dom kärlek och ett tryggt hem.

Det gör verkligen ont i hjärtat att se under vilka hemska förhållanden många av dom lever i.

Mexiko, Rumänien, USA, överallt och väldigt många organisationer jobbar ideellt och mycket hårt för att försöka rädda så många som möjligt.

Bland så många, många andra hem så finns Calarasi i Rumänien. Hundhjälpen.se försöker allt de kan men all hjälp behövs.


Om ni söker efter en familjemedlem och kan tänka er att rädda livet på en av dessa små krakar eller om ni vill hjälpa till genom att bli medlem, jourhem eller annat så gå in på www.hundhjalpen.se

Där kan ni läsa mer om hur man går tillväga, se hundarna och läsa om organisationen.


  

Av Marre - 29 september 2009 13:15

dags att riva fram dammsugaren nu minsann.

har inte fått mkt vettigt alls gjort idag så måste kompensera upp det lite genom att städa till här. :)


vad gör ni idag?

skulle förresten behöva lie tips på badrumsförvaring.

har ingen plats för en hylla eller liknande så om någon har några bra tips att komma med så tages dom tacksamt emot! :)

Av Marre - 29 september 2009 11:53

Jag är verkligen tacksam som har så underbara vänner.

En del bor här i stan med några finns längre bort och er saknar jag varje dag..även om jag kanske inte säger det så ofta. Vet att jag är lite dålig på att höra av mig ibland och det finns egentligen inga ursäkter för det.

Men jag vill iaf att ni ska veta hur mkt ni betyder för mig och hur glad jag är som fått lära känna er.

  


Lina..min lilla, underbara Lina. :)

Du är en person med ett oerhört stort hjärta och en av de finaste människor jag någonsin träffat.

Du har hjälpt mig så mycket mer än du nånsin kan förstå. Vore det inte för dig så skulle jag aldrig vara där jag är idag. Du gav mig styrka, vänskap, pepp och jag har dig att tacka för..ja, hela mitt liv som det ser ut idag. :)

Du pushade på mig så att jag vågade ta steget över kanten och prova mina vingar.

Och vet du...? Jag kunde faktiskt flyga! Tack för allt! Du är en sann och äkta vän.

Jag älskar dig, gumman!


Tessan, min lilla kaka.

Dig har jag känt i många år nu, 12-13 år för att vara mer precis, fastän det känns som att åren bara rusat förbi.

Du är verkligen en frisk fläkt och jag blir alltid på bra humör efter att ha pratat med dig. :)

En fantastiskt underbar tjej som alltid varit stöttande och som gjort mer för mig än du tror.

Stark och ärlig och som sagt - min lilla kaka. What´s more to say - I love you! :)


Jenny Rosenberg..

Vi träffades när vi gick utbildningen på Folksam och kom att bli väldig goda vänner.

Du är en otrolig tjej, öppen och rak och vi förstod verkligen varandra på djupet.

Den vänskapen vi delade kommer alltid att förbli mkt speciell för mig. Vi såg filmer, drack vin, fixade naglarna, läste Cosmo..såna "tjejkvällar" har jag aldrig någonsin tidigare haft..inte efteråt heller, så dom har en väldigt speciell plats i mitt hjärta.

Jag minns hur ledsen jag blev när du flyttade tillbaka till Finland. Vet att vi inte pratar så väldigt ofta numer men tänker på dig ofta och är så glad för din skull att du hittat kärleken och fått en underbar liten dotter.

Saknar och älskar dig, raring.


Sen givetvis min kusin Jenny.

Alltid varit som en storasyster för mig.

En stark, skärpt och underbar tjej som alltid betytt jättemkt för mig.

Hon fick helt enkelt en storasysters roll i mitt liv under uppväxten efter jag själv är äldsta syskonet i vår familj och en storasyster kan man ju inte direkt beställa per postorder. :)

Du är och var min stora idol. Så stark och kärleksfull människa har jag nog aldrig tidigare mött.

Puss, i love you!


Lisa, världens coolaste rockermamma! :)

Skitskön tjej med ruskigt härlig attityd..och två bedårande ungar. :)

Vi lärde känna varandra under en hundkurs med våra båda rottweilers och började umgås.

Ibland saknar jag verkligen den tiden. Du gav mig mycket mer än du tror och anar och vår vänskap betyder väldigt mkt. även om jag vet att vi inte hörs alls lika ofta numer. Jag vill ändå skriva några rader här så du vet att jag tänker på dig och saknar dig.

Puss, lovely!



Sen mina raringar här på "hemmaplan"..

Michaela, Jenny, Marlene, Nathalie m.fl

Ni betyder hemskt mkt för mig!

Varma, snälla själar som alla är helt fantastiska människor och jag är så glad att ha fått lära känna er!


Det var lite om vännerna i mitt liv.

Det finns så mycket mer att skriva om varje individ men då skulle jag kunna sitta här tills tidernas undergång. :)


Tack för att ni alla finns!

You rock my world!

Av Marre - 29 september 2009 10:00

Godmorgon!

Idag är det tisdag..härligt. Är så trött. Har precis just klivit upp efter att ha fått ungefär 2 timmars sömn inatt.

Var för rastlös i kroppen för att kunna få ro och somna igår..så går det när man inte sysselsätter sig. :p


Låg iaf och tänkte på vilken underbar familj jag har..båda mina familjer. :)

Min mamma är nog den starkaste kvinna jag vet.

Hon har ett hjärta av guld och står alltid på sig. Önskar att jag var lite mer som henne.

Tack vare henne är många saker väldigt mycket bättre än dom skulle ha varit annars.

Jag älskar dig, mamma! :)


Pappa är också den bästa man kan tänka sig.

Lugn och sansad och nog är jag lite mer lik honom i sättet.

Snäll som få, stort hjärta, rättvis och den bästa pappan som finns. :)


Lillebror är min söta lillebror, no matter what.

Han älskar att reta upp mig så fort jag kommer och hälsar på men han är alltid på samma

goda, glada humör trots sitt handikapp.

Om man kunde lära sig lite av honom så vore jag nog inte så gnällig. :)


Lillasyster Christin är på många sätt en förebild för mig.

Nog är hon väl rätt slängd i käften bitvis men hon är också den mest underbara man kan tänka sig.

Stark som Fenix så verkar hon, på något mirakulöst sätt, alltid resa sig ur askan trots motgångar och det elände hon fått utstå. Många gånger önskar jag att jag vore lite mer som henne.


Lilla Elin, min sötsak. :)

Så duktig och skärpt. Smart som bara den och kan gå hur långt som helst i vilken riktning som helst.

Hon är verkligen en sann förebild och hon gör mig så stolt.

Du har världen för dina fötter! :)


Sen har vi min söta lilla Juli kvar.

Det lilla underverket som föddes samma år jag skulle fylla 19.

Hon är verkligen en frisk fläkt (läs: orkan) :)

Där står det sällan stilla alla och jag beundrar dom andra som hinner med i hennes tempo.

En riktig liten gladskit med hett temperament och som verkligen kan få mitt hjärta att smälta. :)


Tack för att ni finns!

Om än lite långt bort från mig... ;)


Nu är det dags att åka och hämta Pumba.

Jag återkommer på ett tag igen..känner mig ruskigt "kreativ" idag! ^^,


Cíao!


Av Marre - 28 september 2009 21:58

såg nu att man till och med har en gästbok här. najs! :)

skriv nåt skoj så jag har nåt att läsa imorgonbitti! :)

ni kan väl rekommendera länkar, artiklar, recept eller vad som helst? :)

Ovido - Quiz & Flashcards