Smirran

Alla inlägg under januari 2010

Av Marre - 31 januari 2010 20:55

nu har Gibson fått en alldeles egen blogg!! :)

följ oss där!


http://colliecorner.bloggplatsen.se

Av Marre - 31 januari 2010 15:15

har suttit och kikat på www.hooks.se där jag hittat en himla massa jag skulle vilja ha!

var sak har väl sin tid men min tid tycks ligga lite väl långt fram.. :P

och det är ju tråkigt.

hade jag bara haft en jobb så hade ju allt varit så väldans mycket enklare. :)


jaja, här kommer lite bilder iaf.

finns ännu mycket mer jag vill ha men hade inte tid att lägga upp dom bilderna nu..håller på att städa nämligen. ^^,






 

den här visselpipan jag jag iofs redan men vill ändå lägga upp en bild och rekommendera den. funkar klockrent vid t.ex inkallning. :)

19 kr.




den här skulle vara enormt bra att ha.

helt enkelt en vattenflaska där du kan fälla ut den där blå behållaren så hunden får friskt vatten. rymmer dock inte så mkt så man kanske får ta med påfyllning.

39 kr.  

superfint täcke som jag hemskt gärna skulle vilja ha till Gibs.

169 kr.  


detta är hundskorna i neopren som jag nämnt tidigare. verkligen ett fynd!!

69 kr./par  

säkerhetsbälte till hunden som man lätt sätter fast där vanliga bältet knäpps.

kom bara ihåg att inte fästa direkt i halsbandet utan använd sele..fast det förstod ni nog. :)

149 kr.  




detta regntäcke står nästan överst på min lista! mja, kanske en annan färg hade varit fint (finns bara denna) men det skulle jag faktiskt ha överseende med. tänk så praktiskt att ha en sånt här under blöta dagar när man har en långhårig hund! tidernas bästa idé och ett STORT plus för priset! :) har ännu inte hittat lika billigt regntäcke nån annanstans.

129 kr.  


ihopfällbar vattenskål, går såklart även att ha mat i om man så önskar. väldigt praktiskt att ha med sig t.ex på utställningar, långa dagar i skogen m.m m.m

29 kr.

  

den här lilla underbara sötnosselen hade jag tänkte beställa så småningom. tycker den är så gullig med dödskallarna och bra också att man kan ställa den lite runt magen. har även kikat på lite andra selar så jag kommer lägga upp bild på dom lite senare med info samt pris och inköpsställe.

men den här är nog ganska bra att börja med. tanken är att vi ska prova på lite sök/spår framöver. :)

MYCKET BRA PRIS!

39 kr. (gäller alla storlekar)



Det var allt för nu..nu måste jag städa klart här och sedan hänga lite tvätt. :)

Men som sagt, jag återkommer med lite mer bilder senare och om ni har några tips så låt mig gärna veta. ^^,


pusshej!  

Av Marre - 30 januari 2010 14:26

helt klart dagens roligaste och charmigaste blogg! ^^,


http://www.lifeofleif.com

Av Marre - 30 januari 2010 13:18

Jaha, då var det lördag igen.

Vart tar tiden vägen egentligen? Tycker allt springer så himla snabbt framåt fast ändå ibland som om tiden stod stilla.

Kanske har något att göra med att jag har "helg varje dag"..? :)

Men som jag gått o intalat mig själv hela dagen - man ska inte gnälla. Det finns alltid nån som har det värre. Och sanningen att säga så har jag det oerhört bra. Jag har världens bästa sambo som jag älskar och han älskar mig, han ser alltid till att vi har det bra och han gör mig så lycklig.

Jag har världens goaste lilla näbbtryne till hund som inte behöver göra annat än att ligga där på golvet med sin leksak, och låta som bara han kan, för att jag ska dra på munnen. :)

Jag har en alldeles otroligt underbar familj som jag är så glad och tacksam för och som jag älskar av hela min själ. Ni är lite för långt bort bara, skäms på er. ;)

Jag har utöver det min sambos fantastiska familj. Underbara människor som jag aldrig vill vara utan. :)

Mina härliga, rara vänner. Ni är guld värda. Vad skulle jag ta mig till utan er? :)

Annzo, AK, Jenny, Marlene, Michaela, Lina...listan kan göras ännu längre så ta inte illa upp om namnet inte finns med. Älskar och bryr mig precis lika mkt ändå..bara det att om jag skulle skriva alla skulle jag få sitta hela dagen. ^^,


Nu har jag ju snöat inte på lite sentimentalitet här igen..haha, tycks ha blivit så lite väl ofta nu på slutet. :)

Men kan inte rå för det. Trots att min sits är lite tung o dryg och faktiskt inte alls särskilt rättvis så är jag ändå så himla tacksam för så otroligt mycket. Även om jag kanske ibland kan önska att nån annan ska på sparken så att jag kan få det jobbet istället.. :P Men det funkar väl kanske inte så..? ;P


Som grädde på moset så tittar faktiskt solen fram nu. Såå härligt!!

Inte alltför kallt är det idag heller. Älskling har just åkt till jobbet, lite synd att han inte var ledig idag. Hade isåfall tagit med hela lilla familjen ut i snön på promenad. :)

Måste ju iofs ändå ut på prommis sen såklart men tänkte även försöka få ett litet hum om hur jag bär mig åt för att bleka lite handdukar, sockor o sånt..jag är väl kanske något klantig till min natur så risken finns ju att det går käpprätt åt fanders..men de borde väl stå nånstans på nätet om inte annat hur man gör, tycker jag...jaja, får leta lite. :)


Hoppas alla har en lika härlig dag som jag och att ni mår bra. :)


OBS! OBS! Lamt av er att kommentera så lite! ;)

Haha, skämt åsido..är ni blyga eller har ni helt enkelt inget att skriva? Kan min blogg verkligen vara såå trist? ^^,

Jaja, vi lever i ett fritt land, men vill ni göra en god gärning idag så skriver ni nåt. Kan vara vad som helst! Dela med er av ert favoritrecept, skriv ner en länk till nån sida ni tycker är skitbra!, skriv era bästa träningstips med era hundar, er favoritlåt- eller film....ja, ni förstår att det behöver ju inte vara sådär väldans komplicerat. Tycker helt enkelt att det är kul när folk delar med sig, tipsar, rekommenderar...ja, ni förstår säkert vad jag menar. :)


Nu väntar nybryggt kaffe på mig så jag ska inte svika! ;)


Ha det gott!

Pusshej!





Av Marre - 30 januari 2010 00:58

jag har lagt till en massa sevärda länkar i bloggen.

lite gott & blandat så titta gärna igenom dom..finns garanterat nåt för dig. :)




Av Marre - 30 januari 2010 00:29

ja, jisses då. blev en lång dag idag.

känns som jag inte sovit på flera nätter faktiskt. varit väldigt aktiv sista dagarna samtidigt som jag sovit lite dåligt.

skottat en himla massa snö, varit på promenader, tränat med skruttnosen, städat några vändor, tvättat, donat och haft mig. :)

hoppas innerligt på en riktigt skön sömn inatt. det behöver jag.


har iaf varit hos svärföräldrarna på middag nu ikväll. var väldigt god mat o trevligt. innan det så var jag o Gibs nere vid åkervägen och skrotade på lite. han är så duktig! inkallningen funkar skitbra och jag försöker att ha honom lös så mkt det bara går. tror att det kan vara bra att vänja honom vid det. vill ju gärna att han så småningom ska kunna gå lös hela tiden i princip. men man ska inte jäkta fram nåt. det blir aldrig bra. därför tar vi det korta stunder åt gången, steg för steg och dag för dag. :)

ack så underbar den lilla näbbvarelsen är. :)


varit himla kallt idag dessvärre. var ju jättefint väder under dagen men kallt. var nere på -222 ett tag så jag hoppas att det blir mildare imorgon. ingen vintermänniska jag inte. nog kan jag stå ut om det är max -15, vindstilla och sol, men där går gränsen. sen blir det mest bara olidligt tycker jag. :P


imorgon blir det nog en riktig slackerdag, tror jag. älskling jobbar kväll så jag ska nog bara dona på lite här hemma. bära ner lite grejjer till förrådet, ta undan sista tvätten och dammtorka lite. o se nån film och kanske till o med unna mig nåt mumsigt. ^^,

äter inte alls så mkt sötsaker numer vilket känns jättebra. man mår verkligen mycket bättre. sen man började vara ute o röra på sig regelbundet så har det blivit ännu mkt bättre också. om inte annat så märks det på vågen..och mina gamla jeans som legat o tagit plats i garderoben har faktiskt fått börja se dagens ljus igen. sånt gillas. ^^,


nu ska jag ta o dricka min kopp te, kolla lite jobbannonser, glutta lite på vovve.net och sedan blir det bädden..ja, måste ju ta en kvällsprommis med lurven också innan såklart. :)

tänkte försöka ta mig upp någorlunda tidigt imorgon, gillar verkligen inte att sova in på halva dagen. man går ju som miste om ljuset då, tycker jag.


efterlyser fortfarande bra tips på sidor där man kan köpa billiga hundgrejjer så om ni sitter inne på info - dela med er, omedelbart. :)


nä, nattis på er. :)





Av Marre - 29 januari 2010 12:59

...om den här bloggen?!!


har funderat lite på det..svårt att veta när folk så sällan kommenterar.

då tänker jag lite: "jahaa..hm..kanske bloggen är så trist att det aldrig finns något att kommentera." eller "skriver jag helt enkelt om ej-kommenter:bara saker?"...


jag skulle uppskatta jättemycket om ni bara kunde skriva nån rad.

om bloggen suger, ja då måste jag ju ändra på nåt. :)


är det för lite bilder?

för mkt bilder?

skriver jag för sällan?..för ofta?


ja, allt ni kan tänkas komma på. :)




Av Marre - 29 januari 2010 12:27

en riktigt härlig dag idag!

blå himmel, solen skiner härligt och det är iofs lite kallt (-19) men skönt ändå. :)

ska ut till mina svärföräldrar lite senare på middag. tänkte dock åka lite tidigare så att jag & Gibs hinner busa lite i snön också. jag köpte en visselpipa igår, en sån där ljudlös och den fungerar sjukt bra. kände mig väl kanske en aning skeptisk i början men tänkte att; äh, vi testar! och utan den minsta tvekan så kom han direkt varje gång jag kallade in. underbart! :)

fick även köpa en ny klicker också då min gamla som sagt var jäkligt opålitlig.och det går ju inte. :P

men den nya har en liten metallplatta istället för i plast så nu är Marre glad igen! ^^,

har ävn suttit o kikat runt efter en spårsele. vore lite kul att prova på lite längre fram. har hittat MASSOR av bra grejjer på www.hooks.se och billigt är det också så ni som har hästar eller hundar, tror det även fanns för katter, kan jag verkligen varmt rekommendera att gå in o kika deras utbud. bra kvalla har dom också!

t.ex så höll jag på att kika på skor till Gibs tidigare i vinter eftersom han blev så jäkla kall om tassar plus att han fick så mkt isklumpar. då kikade jag på djuraffärerna här och även en i Kramfors och hittade till slut hundskor i neopren, vilket är ett väldigt slitstarkt och hållbart material. då kostade 2 st. ca 300 kr. men som alla vet så har ju hundar 4 ben..vilket innebär 4 tassar och alltså behövs det 4 skor och då hade vi snackat 600 kr.

tack o lov blev det ju varmare och dessutom klippte jag bort päls mellan trampdynorna så det blev ju lite bättre då.

hur som helst så kollade jag sen på www.hooks.se och då kostar ett par skor, alltså 2 st. (gjorda i samma material, neopren) 69 kr. :)

så ni förstår att dom har bra skit där! ^^,

in o kika!!!

finns även billiga bäddar, täcken, halsband, koppel, leksaker, träningstillbehör m.m

och nej, jag får inget alls för att jag gör lite reklam för dom. det gör jag helt på eget bevåg eftersom jag tycker att dom är så himla bra! :)


nu är kl. 12:35. jag sitter o dricker lite kaffe, ämnar ta en kopp till och sedan ska vi ta en liten promenad. tänkte försöka få till lite nya bilder också. :)

lillkillen växer ju hela tiden och tycker det är så kul att jämföra allteftersom. min lilla älsklingssnutt. ^^,

jag är så tacksam för varje dag med honom. aldrig kunde jag väl tro att det fanns en hund så perfekt. men jo, visst har han sina "moments" han också..han är ju trots allt en valp (som för övrigt fyllde 4 månader igå^r ^^,) men på det stora hela är han helt otrolig.

sjukt lättlärd, vansinnigt snäll, lyhörd (för det mesta) och han bara älskar livet. :)


funderade lite häromkvällen på alla underbara vänner jag har.

ni ska verkligen veta att även om jag är lite dålig på att höra av mig ibland så saknar er och ni betyder väldigt mkt för mig. jag är glad att ni finns. :)

ingen nämnd, ingen glömd. jag hoppas att ni vet vilka ni är. :)

och min underbara T. vad vore livet utan honom? han är det bästa som hänt mig. vacker ända inifrån och ut och jag älskar honom så mkt.

passar på att hälsa till min familj i K-fors också. ni är dom bästa och jag saknar er väldigt, väldigt mkt.


nu måste jag försöka få i mig lite mat och sedan ut o gå i solskenet. :)





sköt om er. :)





Ovido - Quiz & Flashcards