Smirran

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Marre - 16 december 2009 14:15

Nu var det visst ett tag sen jag skrev här.

Tar en hel del tid med en liten valp, även om han är jätteduktig. Långt över förväntan. :)


Idag är det svinkallt ute.. -10 grader och en massa snö. är väl inte direkt så förtjust i snö o kyla men det bidrar ju till lite mer julstämning. Igår åkte vi till Mediamarkt och älskling köpte ett nytt hemmabiosystem. Hur bra som helst! :)

Däremot var det inte riktigt lika kul att gräva fram bilen under ett 2 km. tjock snötäcke..man borde väl ha vant sig men.. Längtar så himla mycket tills våren. När all snö börjar försvinna och man känner att sommaren är påväg. Värme o grönska.


Imorgon är det dags att besikta bilen. Jag hoppas verkligen, verkligen att det går bra. Inte för att jag tror att det är några problem men såna brukar ju tyvärr kunna dyka upp ändå helt oanmälda. Har inte direkt några "tur-med-bil-gener" om man säger så. Men peppar, peppar, måtte det gå bra!!


På fredag sen är det dags för det årliga julbesöket hos familjen. Ska faktiskt bli jättekul!! Även om jag varit där en del på slutet och hälsat på så saknar man dom ändå mycket mellan gångerna. Blir lite julfirande, klappar och sånt där. Ska åka till farmor och hälsa på också. Det var länge sen nu så känns jättekul. Min farmor är nog en av dom absolut bästa människor jag känner till och nånsin kommer att ha äran att känna. Så beundransvärd på alla sätt o vis. Har alltid stått henne nära och hoppas på att få göra det många, många år till.


Nu måste jag börja slå in lite klappar så det blir klart. Sen ska jag ta o fundera på vad älskling ska få. :)

Han är också en av dom allra bästa som finns. Världens mest underbara människa som jag älskar så otroligt mycket. Vill ge honom något fint så han vekligen känner hur älskad och uppskattad han är. Min fina man.   


Nåväl, ha en riktigt fin dag i kylan! :)

Ovido - Quiz & Flashcards