Smirran

Alla inlägg under oktober 2009

Av Marre - 26 oktober 2009 10:45

Hej läsare! (om ni finns kvar och inte övergett mig eftersom jag knappt skrivit nåt alls på ett tag)


Hur har er helg varit?

Själv har jag nog haft den lugnaste helgen på jättelänge men det har varit såå skönt.

Börjar känna mig som Lorelai Gilmore = historiens största kaffetorsk då jag säkert druckit 6 liter kaffe bara under helgen.

Men nog om det nu.


Den här veckan får jag besked om jobbet jag var på intervju angående för 1,5 vecka sen.

Jag är såå nervös!

Att veta att det finns över 5,000 arbetssökande i Umeå gör ju inte saken bättre heller men såklart hoppas jag ju på att jag får tjänsten!

Gäller ju bara att stå kvar rakryggad och inte bryta ihop om det går till nån annan.

Men..håll tummarna för mig. :)

Jag återkommer med besked!


Sitter och letar efter nån som behöver medryttare..

Någon som söker en kunnig, kompetent ryttare till sin häst/ponny?

Eller någon som vet nån som söker?

Ni får gärna tipsa om ni vet någon hästblogg också, allt är av intresse. :)


Nu ska jag kila och göra mig en kopp kaffe till...tror nästan jag måste "lyxa till det" genom att koka riktigt kaffe senare..lite krångligare än snabbkaffe men låter man det puttra en minut extra så blir det extraextra starkt och gott! ;)


Ha en bra dag! :)

Av Marre - 23 oktober 2009 12:08

Finns det någon i Umeå som behöver en medryttare några dagar i veckan?

Bloppis-annons
Av Marre - 22 oktober 2009 09:43

Ny och helt oanvänd jacka i mycket snygg modell.

Inköpt och har sedan bara hängt i garderoben.

Strl. 36


Nypris 799 kr.

Kläder & Skor, Säljes - Umeå (Västerbottens län)
Pris:    399:-
Bloppis-annons
Av Marre - 22 oktober 2009 09:23

Detta är MYCKET prisvärt och håller väldigt hög kvalité!

Priset är förhandlingsbart!!


En stor, proffsig och mycket kvalitativ makeup-väska i silver  säljes!



Den är av märket GLI AMATI och med på köpet medföljer massor av produkter och även en axelrem så att du lätt kan ta med dig väskan vart du än ska.



Väskan innehåller:



* 6 st. läppennor, 4 st. kajalpennor, Amati



* 15 st. läppstift, Amati



* 8 st. läppglans, Amati



* 2 st. foundations, en ljus+ en mörk, Amati



* 34 st. små makeup-svampar, Artistry



* 18 st. små läppenslar, Artistry



* 1 st. tvåsidig ögonskuggeapplikator/skuggpensel, Artistry



* 1 st. natursvamp, Amati



* 2 st. rengöringssvampar, Amati



* 1 st. makeupsvamp i etui, Amati



* 5 st. naggellack, Amati



* Foundation-stick, Shiseido



* Superbalm Moisturizing Gloss, Clinique



* Rouge, Cheek Blush by H&M



Samtliga produkter är OANVÄNDA och är av mycket hög kvalité!


Förutom alla produkter medföljer även 4 st. utbildnings-dvd's där man får lära sig, från grunden, alltifrån hur man lägger dag- och kvällsmakeup till hur man gör sig snygg inför fest och även hur man gör för att lägga fantasy-makeup.


Totalt har både väska och produkter ett sammanlagt värde på ca. 9.900 kr. och är i mycket bra skick!

Alla produkter från GLI AMATI är tillverkade av naturliga ämnen. Väskan är låsbar och har 2 st. nycklar.



Säljes p.g.a att jag inte längre jobbar som M.U.A



Köparen står för frakten.

 

Kläder & Skor, Säljes - Umeå (Västerbottens län)
Pris:    1 899:-
Av Marre - 21 oktober 2009 09:45

vilken vecka..

och än är det bara onsdag. helt utmattad är jag.

vet inte varför heller. kanske mörkret som sakteliga faller...?


vad händer hos er då?

vad gör ni för att sysselsätta er nu under hösten?

någon fler än jag som rider? vad har/rider ni för häst?

bara kul att veta och dessutom kanske det kan ge lite inspiration. :)


Ni som gillar dressyr bör absolut kolla den här länken.

Kanske vårt kändaste ekipage - Jan Brink & Briar.

Absolut perfektion och dessutom deras sista performance!

http://www.youtube.com/watch?v=5FpOcKDllmo


För er som har ett öga mer mot hoppning så kan ni se söta Malin Baryard-Johnsson med Actrice på 1,50-hoppning.

Blir alldeles varm i hela kroppen! :)

http://www.youtube.com/watch?v=eutz7A4pjHw



Nu måste jag göra en till kopp kaffe!
Blev alldeles upp i varv! ^^,


Av Marre - 18 oktober 2009 21:44




oj..jag har verkligen varit slarvig o ärligt talat har jag varit jättetrött sista dagarna..därför det blivit så lite bloggat. :/

okej, skärpning från o med imorgon, promise.


jag har haft en underbar helg! :)

berättar mer om den imorgon.


vad har ni gjort i helgen?


Av Marre - 15 oktober 2009 09:31

ja, sitter nyvaken hemma hos mamma o pappa.

jag är så sjukt trött så börjar nästan fundera på hur denna dag ska gå ihop..den kommer att bli lång.

sovit relativt bra ändå men tog ju sin rara lilla tid innan jag lyckades slänga ihop ögonen..

hade små förhoppningar om att några muggar extra starkt kaffe skulle råda bot på det men nu får jag helt enkelt sätta min trust till en dusch istället..går trögt nämligen.


jag ska iaf iväg på arbetsintervju sen..i Övik.

fast tjänsten är förlagd till Umeå.

ooh..skulle verkligen vilja ha det där jobbet. :/

vore hyggligt om ni kunde kasta en positiv tanke åt mitt håll när ni får tid. :)


vad ska ni göra idag?

hänt nåt kul i veckan?


samma visa som jag skrev förra gången - förstår faktiskt inte varför jag bemödar mig om att fråga när det aldrig någonsin är någon som svarar men..Gör man om samma misstag med samma misslyckade resultat fler än 3 gånger kan man klassa sig själv som idiot, läste jag nånstans.. ^^,


hoppas ni får en bra dag, vänner.


pusshej!

Av Marre - 14 oktober 2009 11:36

Oj..nu har jag varit sjukt slarvig igen med att skriva.. :P


Nu sitter jag iaf i Kramfors hos mina föräldrar.

Kom hit igår eftermiddag och var väldigt skönt att träffa familjen.

Har saknat dom såklart. :)

För tillfället är det ingen hemma så sitter och funderar på vad jag ska äta..börjar bli hungrig.

Sov alldeles för länge idag också eftersom jag låg vaken i evighet igår..fortfarande trött.


Oh, jag såg förresten The Proposal igår, med Sandra Bullock och Ryan Reynolds..den var riktigt bra och jättemysig. Rekommenderar er att ta en kik på den! ;P


Hm, ska försöka komma på nåt att aktivera mig med idag..händer som inte så mkt här.

Hade gärna åkt till Birsta men..mjaa.. :p


Thüss.

Ovido - Quiz & Flashcards