Smirran

Alla inlägg under oktober 2009

Av Marre - 9 oktober 2009 09:48

hallååå! :)


vad gör ni idag, kids?

jobbar?

ja, förstås..vem gör inte. själv har jag betald ledighet..eller näe, lite fel att uttrycka det så. :p


Fredag idag alltså. Har faktiskt ingen aning om hur planerna ser ut.

Har ingen bil idag heller men det gör faktiskt ingenting. Inte vaknat till än så känns ganska skönt att bara kunna sitta och ta det lugnt, dricka mitt eminent goda kaffe, ta en dusch, städa lite osv osv. Lät ju kul - eller inte. :)


Sitter och längtar tills imorgon!

Ska bli så sjukt kul att ta upp ridningen igen..har ju hållit på i 21 år med den grejen så känns lite tomt när det stundvis försvinner.

Dessutom får man en riktig killer body av det. Ruskigt mångsidig träning. Ni borde testa! :)


Tror jag måste göra ett litet break..är helt utsvulten.


Hörs sen!



  

Av Marre - 9 oktober 2009 09:31

Klicka på länken för att komma till Elins hemsida där ni anmäler er. Väldigt fint pris! :)

http://elinleijon.se/


  

Av Marre - 8 oktober 2009 18:38

jag är helt dränerad på energi idag.

så trött.


men underbara nyheter är iaf att ridningen återupptas nu!

äntligen! :D

på lördag är det dags att sätta sig i sadeln igen.

ska bli vansinnigt kul att bemästra töltmaskin igen..för er hästmänniskor behövs ingen närmare förklaring, men för alla er som inte vet så är det en islandshäst. :)

ni som aldrig provat på ridning borde absolut göra det!

man kan inte annat än älska det!

www.ihcnorr.se anordnar turridning och har fantastiska hästar.

bra priser och dessutom underbar natur. :)


nu måste jag smälta maten en stund..den bidrog starkt till ännu större trötthet.


auf wiedersehen!

Av Marre - 7 oktober 2009 11:21

I´m SO stuck på Gilmore Girls!


Blir dessutom bara värre o värre för varje avsnitt.

Klockrent! ^^,


  

Av Marre - 7 oktober 2009 11:00


en liten fågel som tipsade om denna sida. :)

Av Marre - 7 oktober 2009 09:48

Igår fick jag en liten förfrågan att skriva ner lite tips på make up.

Jag är en total makeup-junkie och älskar att köpa nytt.

Dessvärre är det sjukt mkt som jag knappt ens använt men..bra att ha..nån gång. :)


Ni som har önskan om att få övriga tips behöver bara skriva en rad så tar jag upp det nästa gång. :)


Well..tänkte börja med att tipsa om mina favorit-foundations.

Basen till en strålande hy kommer naturligtvis genom att vara noggrann och hålla den ren. Somliga har den naturligt vackra hyn och en del kanske vill bättra på den lite.

Tack gud, att det finns underbara "hjälpmedel". :)

Själv använder jag Garnier Pure (bild ser ni nedan). Superfräsch ansiktstvätt som bl.a innehåller zink.

Lika viktigt är det ju att peela ansiktet emellanåt. Min nyaste investering köpte jag på The Bodyshop. Den skrubbar och rengör på samma gång och heter Seaweed pore cleansing. Rekommenderas varmt och den har är ett humant pris.

Bland det viktigaste av allt är att återfukta ansiktet. Det finns hundratals olika cremer att välja mellan men se till att välja en som passar just din hy. Min lilla favorit är Nivea Moisturizing Day Care (finns på Apoteket). Den fungerar jättebra och blir inte kladdig utan går in i huden snabbt.


Nu har vi alltså kommit fram till my favouritepart - foundations! :)


Jag har valt ut några av mina absoluta favoriter..the best there is!

Om någon av er har någon av dessa eller väljer att prova efter att ha läst det här inlägget så vore det jättekul om ni kunde skriva vad ni tycker. :)


  

Jag kan inte annat än lovprisa dessa mineralfoundations!

Lägger sig fint på huden och vårdar samtidigt.

(Finns lite överallt, bl.a på H&M och ICA Maxi)


  

Make Up Store har ett underbart sortiment. Den här är dock min favorit bland deras foundations.

Om du har lite fetare hy så se till att välja den som är oljefri.

(Finns på Make Up Store)


  

Ett underverk från Clinique!

Ansiktet absolut strålar och den fungerar även som så att den döljer eventuella porer i ansiktet.

Prova! Det är allt jag kan säga. Tror det är en omöjlighet att bli besviken. :)

(Finns bl.a på Kicks)


  

Lätt och skön foundation. Inget klibb, inget kladd.

För bästa resultat kan jag rekommendera er att applicera den med foundationpensel.

(Finns på bl.a Kicks.)


  

Dior, Dior..what´s more to say? :)

Dryg och underbar foundation som är fint täckande och med perfekt konsistens.

(Finns bl.a på Kicks)


Självklart ska man ju inte glömma vikten av en bra concealer!

Jag har en given 1:a som jag aldrig någonsin kommer att överge.


  

Make Up Store Cover All Mix

En mix av tre olika concealers..en med röda pigment, en med gula samt en neutral. Den röda täcker blå områden, t.ex ringar under ögonen. Den gula täcker röda områden och den neutrala går att använda tillsammans med någon av de andra. Köp den idag! :)


En liten presentation och några tips på mina små raringar. :)

Har en hel uppsjö till av fantastiska produkter men inser att det skulle ta mig ett halvår att skriva om allt.

Om någon undrar något så är det bara att fråga. :)



Hur som helst..vad vore en i övrigt fantastisk makeup utan mascara? Nope, ingenting!

Här kommer några av de bästa, i olika prisklasser såklart..precis som alla foundations.


  

Dior Show Unlimited

Enligt mig den absolut bästa mascaran som någonsin funnits!

Den är allt man hoppas på och lite till. :)

(Finns bl.a på Kicks)


  

Mycket bra borste och vårdande mascara. Ger jättefina fransar!

(Finns bl.a på Kicks)


  

Mycket bra budgetalternativ!

Har blivit framröstad till bästa mascara i många magasin.

(Finns bl.a på H&M och ICA Maxi)



Hoppas ni hittade något som föll er i smaken.

Det finns så mycket att välja mellan men detta är, enligt mig själv, en väldigt god start! ;)


Här kommer bilderna på Garnier Pure samt Seaweed Pore Cleansing. Höll nästan på att glömma. :)

    

Av Marre - 6 oktober 2009 20:28


hörni, allvarligt..


vad vill ni läsa om?

vad är intressant?

är det verkligen ingen alls som har någon åsikt överhuvudtaget?

Av Marre - 6 oktober 2009 10:41

Oh, jag glömde lägga in den här länken.

Jättesöta kläder så sidan är väl värd en titt. :)


http://www.chicy.se/shop/

Ovido - Quiz & Flashcards